Učenici šestih razreda Osnovne škole Ivan Duknović Marina sudjelovali su na međuškolskom natjecanju „Pretežno vedro“, koje se održalo dana 28.11.2025. u Osnovnoj školi Majstora Radovana u Trogiru. U pratnji učenika bile su pedagoginje Petra Relja i Valentina Piteša, koje su sudjelovale u pripremama, organizaciji i nadzoru učenika tijekom cijelog događaja.

Ukupno je na natjecanju sudjelovalo 7 učenika naše škole, raspoređenih u pojedinačnu i grupnu kategoriju natjecanja. Sudjelovanje na ovom natjecanju predstavlja važnu priliku za razvoj komunikacijskih, socijalnih i kreativnih kompetencija učenika, kao i za promicanje pozitivne školske klime, suradnje i pripadnosti školi.

Natjecanje „Pretežno vedro” osmišljeno je s ciljem poticanja djece na kreativno izražavanje, timski rad, kritičko razmišljanje te unapređivanje javnog nastupa i komunikacijskih vještina.

Natjecanje se sastoji od dvije kategorije:

a) Pojedinačno natjecanje

Učenici odgovaraju na pitanja iz različitih tematskih područja, uključujući opće znanje, jezik, društvene i prirodoslovne teme. Pitanja potiču učenike na logičko zaključivanje, snalažljivost i brzo razmišljanje.

b) Skupno natjecanje – dramska izvedba

Skupina učenika dobiva unaprijed pripremljen tekst dramske scene, a zadatak im je osmisliti vlastiti, originalni završetak. Ovaj dio natjecanja potiče kreativnost, suradnju, improvizaciju, javni nastup i socijalne vještine.

Cijeli događaj protekao u pozitivnoj, veselom i poticajnom ozračju. Tijekom putovanja i boravka na natjecanju učenici su se pridržavali dogovorenih pravila, pokazali odgovornost i primjereno ponašanje. Nisu zabilježene nikakve poteškoće te je cijeli događaj protekao u sigurnom i ugodnom ozračju.

Tijekom pojedinačnih nastupa učenica ­­­­G.N. se uspješno nosila s izazovnim pitanjima, pokazujući znanje, brzinu razmišljanja i dobru koncentraciju. U skupnoj kategoriji učenici su pokazali iznimnu kreativnost i timski duh – zajednički su izrađivali koncept završetka scene, dogovarali uloge, međusobno se ohrabrivali i usklađivali izvedbu.

Organizacija natjecanja bila je uredna, jasno strukturirana i dobro vođena, a interakcija među sudionicima protekla je bez poteškoća. Učenici naše škole predstavili su se dostojanstveno, odgovorno i s ponosom.

Na ovogodišnjem natjecanju, koje se održava već 9. godinu zaredom, sudjelovala je ukupno 31 škola iz županije. Osnovna škola Ivan Duknović Marina sudjeluje na natjecanju šesti put, a ovogodišnji rezultat predstavlja posebno značajan uspjeh jer je to prvi put da je naša škola osvojila jedno od prva tri mjesta.

Učenici J.R., A.R., A.K. L.T., M.M. i A.S. su u skupnoj (dramskoj) kategoriji osvojili 1. mjesto u prvom dijelu natjecanja te 3. mjesto u finalu koje se održalo u kazalištu „Kantun kulture“ u Trogiru, čime su se istaknuli među brojnim sudionicima. Njihova izvedba bila je zapažena zbog originalnosti, skladnosti, jasne scenske komunikacije te kreativno osmišljenog završetka scene. Učenici su pokazali visok stupanj suradnje, maštovitosti i odgovornosti.

U pojedinačnoj kategoriji učenica naše škole nije osvojila nagradu, ali je nastupila sigurno, motivirano i s vidljivim znanjem. Njezino sudjelovanje pridonijelo je ukupnom iskustvu škole na natjecanju te predstavlja važan poticaj za daljnji rad i napredak.

Učenici su dostojno predstavljali školu te su tijekom priprema i samog natjecanja pokazali visoku razinu suradnje, motivacije i međusobnog uvažavanja. Njihov angažman i odgovorno ponašanje zaslužuju posebnu pohvalu.

Sudjelovanje na natjecanju „Pretežito vedro“ pokazalo se izrazito korisnim iskustvom za učenike naše škole. Osim ostvarivanja zapaženog rezultata, učenici su imali priliku razvijati:

               •             javni nastup i samopouzdanje

               •             komunikacijske i jezične vještine

               •             socijalne kompetencije

               •             sposobnost suradnje i timskog rada

               •             kreativnost, maštovitost i izražajnost

               •             spremnost na izazove i snalaženje u novim situacijama

Preporučuje se nastaviti poticati učenike na uključivanje u natjecanja ove vrste, te im omogućiti dodatne pripreme i radionice koje bi dodatno unaprijedile njihove kompetencije (dramske radionice, komunikacijske vježbe, čitalačke grupe, radionice javnog nastupa i sl.).

Natjecanje je pokazalo važnost kreativnih i komunikacijskih aktivnosti kao dijela školskog kurikuluma, a ostvareni rezultat potvrđuje kvalitetu rada i truda učenika i voditeljica. Čestitamo svim sudionicima na ostvarenom uspjehu!

Skip to content