Učenici šestih razreda Osnovne škole Ivan Duknović Marina sudjelovali su na međuškolskom natjecanju „Pretežno vedro“, koje se održalo dana 28.11.2025. u Osnovnoj školi Majstora Radovana u Trogiru. U pratnji učenika bile su pedagoginje Petra Relja i Valentina Piteša, koje su sudjelovale u pripremama, organizaciji i nadzoru učenika tijekom cijelog događaja.
Ukupno je na natjecanju sudjelovalo 7 učenika naše škole, raspoređenih u pojedinačnu i grupnu kategoriju natjecanja. Sudjelovanje na ovom natjecanju predstavlja važnu priliku za razvoj komunikacijskih, socijalnih i kreativnih kompetencija učenika, kao i za promicanje pozitivne školske klime, suradnje i pripadnosti školi.
Natjecanje „Pretežno vedro” osmišljeno je s ciljem poticanja djece na kreativno izražavanje, timski rad, kritičko razmišljanje te unapređivanje javnog nastupa i komunikacijskih vještina.
Natjecanje se sastoji od dvije kategorije:
a) Pojedinačno natjecanje
Učenici odgovaraju na pitanja iz različitih tematskih područja, uključujući opće znanje, jezik, društvene i prirodoslovne teme. Pitanja potiču učenike na logičko zaključivanje, snalažljivost i brzo razmišljanje.
b) Skupno natjecanje – dramska izvedba
Skupina učenika dobiva unaprijed pripremljen tekst dramske scene, a zadatak im je osmisliti vlastiti, originalni završetak. Ovaj dio natjecanja potiče kreativnost, suradnju, improvizaciju, javni nastup i socijalne vještine.
Cijeli događaj protekao u pozitivnoj, veselom i poticajnom ozračju. Tijekom putovanja i boravka na natjecanju učenici su se pridržavali dogovorenih pravila, pokazali odgovornost i primjereno ponašanje. Nisu zabilježene nikakve poteškoće te je cijeli događaj protekao u sigurnom i ugodnom ozračju.
Tijekom pojedinačnih nastupa učenica G.N. se uspješno nosila s izazovnim pitanjima, pokazujući znanje, brzinu razmišljanja i dobru koncentraciju. U skupnoj kategoriji učenici su pokazali iznimnu kreativnost i timski duh – zajednički su izrađivali koncept završetka scene, dogovarali uloge, međusobno se ohrabrivali i usklađivali izvedbu.
Organizacija natjecanja bila je uredna, jasno strukturirana i dobro vođena, a interakcija među sudionicima protekla je bez poteškoća. Učenici naše škole predstavili su se dostojanstveno, odgovorno i s ponosom.
Na ovogodišnjem natjecanju, koje se održava već 9. godinu zaredom, sudjelovala je ukupno 31 škola iz županije. Osnovna škola Ivan Duknović Marina sudjeluje na natjecanju šesti put, a ovogodišnji rezultat predstavlja posebno značajan uspjeh jer je to prvi put da je naša škola osvojila jedno od prva tri mjesta.
Učenici J.R., A.R., A.K. L.T., M.M. i A.S. su u skupnoj (dramskoj) kategoriji osvojili 1. mjesto u prvom dijelu natjecanja te 3. mjesto u finalu koje se održalo u kazalištu „Kantun kulture“ u Trogiru, čime su se istaknuli među brojnim sudionicima. Njihova izvedba bila je zapažena zbog originalnosti, skladnosti, jasne scenske komunikacije te kreativno osmišljenog završetka scene. Učenici su pokazali visok stupanj suradnje, maštovitosti i odgovornosti.
U pojedinačnoj kategoriji učenica naše škole nije osvojila nagradu, ali je nastupila sigurno, motivirano i s vidljivim znanjem. Njezino sudjelovanje pridonijelo je ukupnom iskustvu škole na natjecanju te predstavlja važan poticaj za daljnji rad i napredak.
Učenici su dostojno predstavljali školu te su tijekom priprema i samog natjecanja pokazali visoku razinu suradnje, motivacije i međusobnog uvažavanja. Njihov angažman i odgovorno ponašanje zaslužuju posebnu pohvalu.
Sudjelovanje na natjecanju „Pretežito vedro“ pokazalo se izrazito korisnim iskustvom za učenike naše škole. Osim ostvarivanja zapaženog rezultata, učenici su imali priliku razvijati:
• javni nastup i samopouzdanje
• komunikacijske i jezične vještine
• socijalne kompetencije
• sposobnost suradnje i timskog rada
• kreativnost, maštovitost i izražajnost
• spremnost na izazove i snalaženje u novim situacijama
Preporučuje se nastaviti poticati učenike na uključivanje u natjecanja ove vrste, te im omogućiti dodatne pripreme i radionice koje bi dodatno unaprijedile njihove kompetencije (dramske radionice, komunikacijske vježbe, čitalačke grupe, radionice javnog nastupa i sl.).
Natjecanje je pokazalo važnost kreativnih i komunikacijskih aktivnosti kao dijela školskog kurikuluma, a ostvareni rezultat potvrđuje kvalitetu rada i truda učenika i voditeljica. Čestitamo svim sudionicima na ostvarenom uspjehu!




