školski tim za kvalitetu
Obrazovni sustav
izuzetno je važan segment društvenog funkcioniranja, a njegova kvaliteta utječe na sva područja društva i na osobni razvoj pojedinca. Kvaliteta obrazovanja unaprjeđuje se i poboljšanjem kvalitete svake pojedinačne škole. Kako bi škole mogle poboljšati svoju kvalitetu, važno je utvrditi početno stanje, odabrati razvojne ciljeve i sustavno raditi na njihovu ostvarenju.
————————-
U procesu
utvrđivanja stanja i odabira prioriteta, od izuzetne je pomoći samovrednovanje kao općeprihvaćeni proces u mnogim zemljama. Samovrednovanje polazi od ideje da svi oni koji sudjeluju u životu škole (učitelji i ostali djelatnici škole, učenici, njihovi roditelji, lokalna zajednica,…) najbolje poznaju prilike u školi, da su najkompetentniji za pronalaženje jakih strana škole, ali i za utvrđivanje mogućih nedostataka te da zajedničkim djelovanjem mogu utvrditi, a onda i ostvariti, važne ciljeve za unaprjeđenje kvalitete svoje škole.
————————-
Samovrednovanje
škola je proces sustavnog i kontinuiranog praćenja, analiziranja i procjenjivanja uspješnosti rada škole. Koristi se kao bitan instrument za jačanje kapaciteta škole te za napredak, razvoj i uspjeh svih dionika odgojno – obrazovnog procesa. To je proces profesionalne refleksije kroz koji škole dobro upoznaju same sebe i pronalaze najbolje načine za unaprjeđenje svoga rada. Samovrednovanje omogućava djelatnicima škola da procjene kvalitetu svoga poučavanja i razrednog ozračja uvažavajući kontekst užeg – školskog i šireg – društvenog, socijalnog i kulturalnog okruženja.
————————-
Što radimo?
Procesom samovrednovanja nastoji se odgovoriti na tri temeljna pitanja:
Koliko je dobra naša škola?
Kako to znamo?
Što učiniti da budemo još bolji?
Svrha samovrednovanja
- potaknuti otvorenu raspravu o kvaliteti odgoja i obrazovanja na razini škole sa svim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa (učitelji, roditelji, učenici…) te dobiti njihovo mišljenje o mogućim strategijama unaprjeđenja kvalitete
- uvidjeti koje su jake strane i koja područja rada treba unaprijediti
- razviti realističan i efikasan plan razvoja kao i strategiju za unaprjeđenje kvalitete rada škole koji će postati dio godišnjega plana rada škole